Door: Nicky Joosse

Afgelopen week alweer de vijfde bijeenkomst van Start Up Mission en deze keer over een aspect van het ondernemen waar veel ondernemers weinig aandacht aan besteden, maar waar in de huidige tijd juist veel aandacht aan moet worden besteed. In een tijd waarin bijna iedereen overal toegang heeft tot het internet, een smartphone en een televisie bezit kun je er bijna niet omheen: Social Media en de branding van jouw onderneming. Namens het jonge strategie- en full-service marketingbureau CODEBREAKERS kwam Siv en Bas hierover spreken. Zij namen de ondernemers mee in hun plan van aanpak als een onderneming bij hen komt met vragen over een (social media) strategie. Op die manier kunnen de deelnemers aan Start Up Mission zelf nadenken over allerlei aspecten van branding, bijvoorbeeld: hoe wil ik in de markt overkomen? Is mijn onderneming meer een ‘snelle jongen’ of toch wat rustiger en afwachtend? Gaan we tutoyeren of vousvoyeren? Zomaar twee voorbeelden die ervoor kunnen zorgen dat je onderneming floreert, maar zij kunnen ook desastreus zijn. Extra dank voor CODEBREAKERS dat zij bereid zijn hun informatieve presentatie met de deelnemers te delen, zodat zij de informatie nog eens rustig na kunnen lezen. Na een uur gedrild te zijn met veel nuttige informatie was het tijd voor de deelnemers om zelf aan de slag te gaan: eenieder mocht zijn idee pitchen waarna met CODEBREAKERS en de andere deelnemers mogelijkheden om het maximale uit social media te halen, werden bedacht. Het was al met al een leerzame, maar bovenal erg inspirerende, avond en de start-up’s gaan met goede moed naar een van de spannendste thema-avonden toe: de elevator pitch!